Foto: Shutterstock

Pēdējo divu gadu Ķīnas automobiļu marku pārstāvniecība Krievijas tirgū ir pieaugusi pieckārtīgi. Tas noticis pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gadā un rietumvalstu kompāniju aiziešanas no agresorvalsts.

Ja 2022. gada sākumā Krievijā oficiāli bija 11 ķīniešu automobiļu markas, tad šī gada sākumā to skaits agresorvalstī pieaudzis līdz aptuveni 60 – tātad vairāk nekā pieckārtīgi.

Pēc Krievijas autodīleru asociācijas datiem, 2022. gadā Krievijā tika pārdoti 125 tūkstoši ķīniešu automobiļu. Pērn šis rādītājs pieauga jau līdz 549 tūkstošiem. Tādējādi Ķīnas ražotāju daļa Krievijas jauno automobiļu tirgū pārsniedz jau 56 procentus. Savukārt paši Krievijas autoražotāji pērn spēja realizēt vairs tikai 434 tūkstošus jaunu automobiļu.

Turklāt Ķīna Krievijā veiksmīgi realizē ne tikai budžeta klases automobiļus, bet arī "premium" segmenta spēkratus, jo pēc iebrukuma Ukrainā agresorvalsti pameta visi līdz tam iecienītie luksusa zīmoli.

Budžeta segmentā, kas ir automobiļi cenā līdz diviem miljoniem rubļu jeb līdz 20 tūkstošiem eiro, tiek realizēti 36% no visiem Ķīnas importa automobiļiem. Pirms iebrukuma Ukrainā agresorvalstī pamatā (55%) tika realizēti tikai šī tirgus segmenta Ķīnas automobiļi.

Arī Krievijas iedzīvotāju aptaujas liecina, ka trešdaļa ir gatava pārsēsties Ķīnā ražotā automobilī, kā arī patērētāji jau šobrīd orientējas šīs Āzijas valsts modeļu piedāvājumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!